söndag 3 oktober 2010

Alla lika, alla olika-veckans fototriss

Temat i fototriss är "alla olika, alla lika. Eftersom jag tillbringat förra helgen i Köpenhamn kommer min triss därifrån. . HEJA OLIKHETER!
Hus kan vara jus tbara hus och rätt lika, men också hemskt olika:
De första husen är från min rundvandring i Christiania, där vart det påtagligt att vi är olika....


Efter Christiania behövde jag ge mej uppåt för att få ett vidare perspektiv och klättrade upp i "Vår frälsares Kyrka" med hjärtat i halsgropen...80 meter upp med trappan på utsidan så var handen inte så stadig:




 
 
 
 
 
 
 
 
 
De här bilderna får också delta i fotoutmaningen 365 foton 2010 där första huset får temat retro och bild 201, för det var min känsal hela tiden i  Christiania andra bilden är på tork, bild 202 och den tredje den får illustrera ovan takåsarna=Bild 203.

17 kommentarer:

  1. gillar din sista bäst, den ger perspektiv!

    SvaraRadera
  2. Fin triss. Sista bilder är hisnande.

    SvaraRadera
  3. Spännande motiv från din resa, där likt möter olikt i stora staden. Takåsar är såå vackra.

    SvaraRadera
  4. Snyggt trissat. Sista bilden får mig att få svindel fast jag sitter på en stol framför datorn :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Snygg triss! Den sista bilden är både härlig och kul! Verkligheten ur ett annat perspektiv.

    SvaraRadera
  6. En intressant triss och fina bilder! Förstår att det var en trevlig resa.:)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Läcker triss. Christiania ger onekligen plats ut olikheter. Finns så mycket bra där, bara man ser förbi det i pressen mest uppmärksammade. ;-) Tack för din kommentar. Gillar första fotot mest i din triss.

    SvaraRadera
  8. Fantastiska kort.. Fin tolkning av veckans fototriss

    SvaraRadera
  9. Häftig bild från kyrkan. Vad du är modig/Lis

    SvaraRadera
  10. Härlig triss där den sista bilden blev favorit, läckert!

    SvaraRadera
  11. En intressant och annrlunda tolkning :)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  12. Suveräna bilder, speciellt den sista. Så coolt. Å du ... kul att du kikade in på min blogg:-)

    SvaraRadera
  13. Fin triss där den första blir min lilla favorit.
    Eftersom jag lider av svindel så vet jag inte om jag klarat att fota bild 3...

    SvaraRadera
  14. Vad olika hus kan se ut.
    Vilken trevlig tur till Danmark ni måste ha haft.

    Ha en härlig måndag.//Lissen

    SvaraRadera
  15. Översta bilden blev min favorit!!

    SvaraRadera
  16. Jag kanske var lite ironisk när jag talade om seriösa och icke-seriösa fototrissar. Men jag tror många tar fototrissandet väldigt seriöst och med det menar jag inget negativt.
    Christiania är ett bra exempel på något som är olikt mycket i samhället och det är därför danska myndigheter så länge försökt att stänga det för att "normalisera" det med fina bostadshus och så vidare.
    Naturligtvis har man gärna förstärkt bilden av att det är ett ställe med bara knark och kriminalitet. Men där finns ännu kvar så mycket annat som är positivt, men som kanske inte passar i mallen.

    SvaraRadera
  17. Hej, hej Lena!

    Om du, liksom jag, redan längtar efter FotoTriss, så har jag längst upp till höger på min blogg lagt in Mister Linky jag också, men för RIMMADE NYHETER. Vill du va’ me’?
    Kika in hos mig och kolla vad RIMMADE NYHETER handlar om …

    Trevlig helg till dig från mig!

    / Yvonne

    SvaraRadera