söndag 25 oktober 2009

Fototriss-Rosa

Veckans fototriss har temat Rosa för att stödja Rosa bandet.
Jag hade inget rosa hemma och ute är det mörkt....utan jag fick hålla tillgodo med Orkiden som går i rosa....det blir en triss i temat rosa i två, en och en del.....eller par, ensam eller nära.....Hur vill vi ha det? Jag såg filmen "En pojke" igår och han konstaterade att två var för lite, man behöver back up.....




Dubbelrosa......





















Enkelrosa
























och slutligen Rosa intimt.....
Vill du se mer Rosa så klicka här

8 kommentarer:

  1. Den orkidé har även min mor och jag har också fotat den i fönstret, hon har även en "likadan" men med betydligt klarare rosa färg. Jag tänkte först ta den som min triss lik dig ur olika vinklar. Den är så vacker när den blommar och även knopparna är vackra.

    /Avsändare Margareta

    SvaraRadera
  2. Fin rosa orkidé du har är. Det är en vacker blomma.
    Triften är vanlig här på västkusten där jag bor. Den blommar på strandängarna men finns också inkilad vid klippor och stenar och trivs i sandrik mark. Googla på den kanske känner du igen den i närbild. Hittade en länk här där du kan se den i närbild:
    http://www.bioresurs.uu.se/myller/hav/trift.htm

    SvaraRadera
  3. Visst är din orkidé fin, vackert skirt rosa, så passande för veckans tema.

    SvaraRadera
  4. Åh denna underbara orkidee- blomma, som ett konstverk helt enkelt. Tyvärr är de inte kompatibla med mig.. de bara dör...
    Fint
    //Camilla

    SvaraRadera
  5. En läcker rosa fototriss - fast du var kanske lite närgången på slutet ;-)
    Kram och lycka till med trissen!

    SvaraRadera
  6. Underbar orkidé! Dem kan man aldrig få nog av.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder. Den sista får veckans röst.

    SvaraRadera