söndag 6 februari 2011

Tunna-fototriss 124

Helena på Fototriss har temat "Tunna" den här veckan...jag har funderat hela helgen på hur jag ska kunna illustrera detta, min vattentunna är översnöad så den gick inte att fota....det blev spå här:

Tunna skivor bröd...tunnbröd mackan till frukost inspirerade mej.


Damlagets målvakt har alldeles för tunna skor...måste förstärka med tejp....det upptäckte jag idag när vi hade träningsmatch mot Mariehem!


Och sen en gammal bild får i somras på en Tunna, det går ju inte att ha ett trisstema på Tunna utan en tunna....

16 kommentarer:

  1. Jättefin triss!
    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Äntligen en tunna :) du tunnor är vackra din här är makalöst tjusig..den borde stå på första parkett..

    Nya skor är nog vad hon behöver :)

    SvaraRadera
  3. Vi tänkte lika, du och jag, fast jag hade havrekex. Mums! Fin triss!

    /Åsa

    SvaraRadera
  4. Oj nu blev jag sugen på nybakat tunnbröd mmmm.

    SvaraRadera
  5. Bra varierad triss, tunnbrödet får bli favorit sååå gott;-)

    SvaraRadera
  6. Superbra tilkat triss och favoriten blev bild två .-)
    Sinna

    SvaraRadera
  7. mmmm, gott! mmm, aj kanske och o, snyggt!

    Sista bilden blir min favvo!

    AX

    SvaraRadera
  8. Bra och kul triss, gillar tunnbröden bäst, tänk om där också vore tunna skivor av gravad lax täckt med ett tunt lager gravlaxsås:).

    SvaraRadera
  9. Tunnbröd kan ju vara gott men jag gillar allt den gamla tunnan bäst, riktigt fin!

    SvaraRadera
  10. Så gott det är med tunnbröd. Självklart måste den bli min favoritbild.

    SvaraRadera
  11. Fin och varierad triss du bjuder på!

    SvaraRadera
  12. En rolig och vältolkad triss! Tunnbröd gillar jag absolut.:)
    Tack för kommentaren hos mig. Det blev hjortronsylt till tunnpannkakorna men tyvärr ingen glass.:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Tunnbröd är ju som pricken över i tunn och tunna i en och samma bild, bra tänkt.

    Jag att sparka fotboll är inte helt enkelt om man har för tunna skor. Kommer ihåg några matcher som jag deltagit i och där jag insåg att fotboll inte är något för mig, hade mest ont i fötterna (tårna). Nu var de här bara "kulmatcher" men ändå.

    Självklart behövs en tunna för att inlägget ska bli komplett. =)

    SvaraRadera
  14. Går och går? Jag hade inte någon tunna i min triss. :-)
    Men du har fin variation på din.

    SvaraRadera
  15. jag blev ruskigt sugen på tunnbröd nu... undrar om det finns något i skafferiet och framför allt om min hosta låter mig få njuta och behålla det i magen...

    Rolig triss fick du ihop - och undrar varför jag är lite sen så beror det ju på den förskräckliga influensan!

    SvaraRadera