söndag 29 november 2009

Bokstäver-fototriss vecka 49

Veckans fototrisstema är bokstäver och jag har hittat lite bokstäver i mina arkiv.Sista veckornas grådask och ruskväder har inte inspirerat till att ta med kameran ut.....
Första bilden är från Budapest.Bokstäver förekommer ofta i klotter:














Den andra bilden är ett ölglas som också de ofta är prydda med bokstäver....sen kan ju en kall öl framkalla ett belåtet mmmmmmmmmm.























Sista bilden får visa bokstäver som talar om vad som finns i exempelvis olika lokaler....Just här är det en ungersk restaurang.























En favorit restauran i Budapest granne med Engelska ambassaden.Serverade en gudomlig Gulash. 
Vill du kolla in fler bokstäver klicka du dej till Fototriss

7 kommentarer:

  1. Fin triss! Jag brukar inte gilla "klotter" eller grafitti men den här bilden är bra!
    Ha en trevlig vecka

    SvaraRadera
  2. Det var nog inget ska i denna utmaning utan alla tolkningar är bra. Härliga bilder från Budapest. Jo, klotter kan vara fint ibland men då kallar vi det ju graffiti.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Det finns så mycket bokstäver där man inte tänker på det. :)

    SvaraRadera
  4. Din klotterbild gillar jag.. klotter i sig inget jag gillar annars, men bilden i vinkel.. så bra:-)

    SvaraRadera
  5. Gillar klotterbilden, det är så dubbelt det där med klotter, å ena sidan, när det är bra gjort, är det väldigt snyggt, men å andra sidan visar det på en aning dålig respekt.

    SvaraRadera
  6. Graffitibilden är fin, men själva graffitin är ju inte vacker.
    Om du hade klickat upp bilden på min busskursbänk kanske du kunde ha sett att det stod Lollo+Kevin! Jag tycker det är lite gulligt att någon ristat in det på en busshållplats mitt i Malmö, men att man hållt sig till det lilla formatet. Man kan så att säga se bokstäverna i sitt sammanhang.

    SvaraRadera
  7. Tack för titten. Ölbokstäverna gillar jag nog bäst...

    SvaraRadera