lördag 18 juni 2011

S K I R Veckans fototriss

Veckans Fototriss är S K I R
och kollar man synonymer till skir så hittar man detta:
adjektiv: florstunn, tunn, genomskinlig, slöjlik; spröd, späd, fin, eterisk, ömtålig, luftig, lätt
substantiv: flor, tunn slöja, gastyg, dis.

Givetvis skulle jag haft bilder från skolavslutningen med alla fina skira klänningar som poppar upp då, men kameran lyckades inte följa med, vet inte hur det gick till men hemma var den!Så jag väljer andra motiv:

De två översta bilderna är givetvs från min brygga, den riktigt disiga bilden är ur arkivet tagen mitt på dagen , den andra är en kvällsbild och den tredje som är ett konstverk efter Konstvägen sju älvar och heter Hägring.Den är gjord i spruket glas-ömtåligt alltså.

18 kommentarer:

  1. Åh vilken vacker skir triss..bilderna på din brygga är fantastiskt vackra..
    Att få för sig att bygga en kyrka i sprucket skirt glas hade jag då aldrig ens i min vildaste fantasi kunnat tro att någon skulle komma på att göra.
    Bra trissat!! :)

    SvaraRadera
  2. Första bilden är underbart vacker!!

    SvaraRadera
  3. Oj så fina, disiga första bilder !!!! Konstverket speglar miljön vackert.
    ps. ny har jag länk till www.synonymer.se så blir det lite lättare att översätta från svenska :) de där synonymerna hjälper så mycket !!!!

    SvaraRadera
  4. jättefin triss:), spegelkyrkan en av mina favoriter längs konstvägen.

    AX

    SvaraRadera
  5. Vad mycket älvor betyder för att mystifiera bilder. Den översta bilden är ljuvlig. Trollsk!

    SvaraRadera
  6. Mycket fina foton från bryggan! Gillar konstverket också.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen den olika sortens skira ljus i de två översta bilderna :) De är mycket rofyllda bilder att titta på.

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder på skira dimslöjor och ljus. Vilket vackert konstverk. Det har jag missat:).

    SvaraRadera
  9. Som du vet så gillar jag dina bilder från och och med bryggan, det blir fina foton med den skira dimman som ligger över vattnet. Den skira kyrkan är ett vackert konstverk.

    SvaraRadera
  10. Fin triss, första bilden är ju trolskt vacker blir min favorit;-)))

    SvaraRadera
  11. Nr 1 blir min favorit, underbar stämning i bilden.

    SvaraRadera
  12. Så vackert ljus i de två första bilderna!
    Spegelhuset blir ändå favoriten!

    SvaraRadera
  13. Unikt motiv på den tredje bilden. Spännande och skirt.

    /Åsa

    SvaraRadera
  14. Visst är det trolleri att man lyckas ofta inte ta med kameran när man så väl vill föreviga;) Men du lyckades ju ändå få in magiska bilder.. Love för din tvåa här:)

    SvaraRadera
  15. Så skira och fina bilder!
    Den första är ju magisk!
    och den sista, kyrkan känns verkligen skir och ömtålig på sina pinnben.

    SvaraRadera
  16. Fint trissat!
    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  17. Fina bilder med diset där!
    =o)
    Ha en fortsatt fin vecka.

    SvaraRadera
  18. Snygga trissbilder, speciellt den i mitten.

    SvaraRadera