lördag 12 februari 2011

Konst


Veckans fototriss har temat konst och då väljer jag min mammas konst, hon målar akvareller och ofta av det jag fotat.Först min  bild och sen hennes målning:
Du hittar fler målningar på hennes blogg.Det är ju lite kul att se mina foton i akvareller och en inspiration att hitta bra motiv till hennes målande.
Sista bilden i min triss blir en helt annan och det är en detalj ifrån en av konstverken som ingår i Konstvägen sju älvar och som sitter här ute i Holmsund.Konsvägen sju älvar tar sin början här ute i kustbandet,
Plats Nord 63 ° 40,´8 Ost 20 ° 20,´6 heter konstverket och står längst ut i Holmsund vid färjeläget.Här ser du hela konstverket och kan kolla in alla andra konstverk.
Själv känner jag mej konstig efter en heldag i Noliahallen och Intersport cup i Fotboll då vi inte kunde förmå att vinna en endaste match trots stundtals enormt bra spel.....det svider in en lagledares hjärta.


11 kommentarer:

  1. oj vilken mamma du har..jag älskar akvareller..helt makalöst fint..

    SvaraRadera
  2. Så fint din mamma målar :)

    SvaraRadera
  3. Vilken konstnär hon är din mamma!
    Fin trisss även om jag tycker sista är lite skum :P

    SvaraRadera
  4. Oj det var en konst...ig triss...din mammas målning blir favorit...Bra trissat!!

    SvaraRadera
  5. Jaså, är den installationen en del av konstvägen, så jag har undrat. Fina bilder, både foto och målning, konstigast är nog den sista.

    SvaraRadera
  6. Att måla är riktigt kul och din mamma är säkert bekväm i det hon gör.. vackert:)

    SvaraRadera
  7. Vackert (båda bilderna) och vad kul att kunna samarbeta kring sin egen konst med sin mor. Du med foto och hon med målningarna som blir ett på något vis.

    Den sista tycker jag är konstig, av det jag ser men var och en är sin egen konstnär.

    SvaraRadera
  8. Fint konstnärligt samarbete ni har, din mamma och du.

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att du och din mamma inspirerar varandra!

    Må så gott.//Lissen

    SvaraRadera
  10. Fin triss:), roligt med fotot och målningen. Det stora konstverket har jag stått vid några gånger.

    AX

    SvaraRadera
  11. Det var en fin målning av björken. Fast fotot är minst lika fint. :)

    SvaraRadera