lördag 8 januari 2011

Gissa temat-Veckans fototriss

Helena och fototriss är i gång igen efter julledigheter och så här i sista sucken efter ett underbart jullov är det dags att facea(funderar på hur man skriver detta men gör så här...)fejsa ska det uttalas... verkligheten...
Temat är just att gissa detta och det gör du genom att kolla in mina bilder och hitta den gemensamma nämnaren för mitt tema.Kolla in kommentarerna så får du svaret av mej när du gissat klart.Här kommer ledtrådarna i form av mina bilder:


En morgon med soluppgång vid min favoritbrygga....årets sista dag kom med denna fantastiska soluppgång.

Motörhead har gett ut ett rött vin med taste of Lemmy....
måste bara smakas....mmm!

Hacke hackspett på besök....

Ja, vad har jag nu funderat ut...?

22 kommentarer:

  1. Mitt tema på mina bilder är:
    Dagen efter.
    .....soluppgången är just dagen, vinet ger det hacke får stå för...ett hammrande skalen....:)Så som det kan vara dagen efter....

    SvaraRadera
  2. Just så ja.. det hade jag inte gissat på.. härligt o finurligt:)

    SvaraRadera
  3. Jättebra triss men jag klarade inte att gissa ditt tema, tänkte på rött, men det stämde inte med första bilden även om soluppgångar ibland kan upplevas röda. Kul:)!

    SvaraRadera
  4. Den var inte helt lätt... men kul att gissa. Hackspett och Motörhead, det låter som att de har nåt gemensamt. ;D

    SvaraRadera
  5. Nä...jag kommer inte på det

    SvaraRadera
  6. Bra tema det hade jag inte gissat på

    SvaraRadera
  7. Äsch, jag tänkte på spiral, den finns med på två av bilderna och behövs i form av korkskruv till flaskan...

    SvaraRadera
  8. Tänkte först på headbanging... Men vad har soluppgång/nedgång med det att göra... Nee, jag går nog bet.

    SvaraRadera
  9. Superfiffig triss, men jag klarade inr av att lösa vad temat var :)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  10. Finurligt tänkt. Jag gissade på njuter ;) sedan funderade jag på om en hackspett kan njuta men sedan kom jag på att man kan ju njuta av att se hackspetten äta i kylan :D

    http://fotochip.blogspot.com/2011/01/fototriss-gissa-temat.html

    SvaraRadera
  11. Flott triss, jeg greide ikke å gjette det.

    SvaraRadera
  12. Haha kul, svårt att gissa vilket det ju ska vara;-)

    SvaraRadera
  13. Jättebra bildgåta och klurig!

    SvaraRadera
  14. Jag gissar på baksmälla! :D

    SvaraRadera
  15. Denna triss gick jag helt bet på. Bra och klurig.

    SvaraRadera
  16. hmmm jag tror att för mycket rötjut i solnedgång ger en skallebank :)

    SvaraRadera
  17. Fina bilder och snyggt illustrerat.
    /Bibbi

    SvaraRadera
  18. Ingen aning vad du menar.
    Jag gillade översta bilden mest, superfin! "Månadsbilderna" (>>) är också jättefina. :)

    SvaraRadera
  19. Attans vad jag klurade, men misslyckades. :-) Hårdrocksvinet fick iväg mig åt konstiga håll och fågelmatshållaren och fjädern vid bryggan likaså. Knepigt tema, gillar morgonsolsfotot mest i din triss.

    SvaraRadera
  20. Det var listigt. Jag hade nog annars gissat på färgen svart som ju finns i alla bilderna. Motörhead-vin? Har Lemmy blivit en velourkille? Dom som en gång tackade Carlsberg och Smirnoff på en av sina skivor. :-)
    Beträffande språkfrågan skulle jag villa säga: se verkligheten i vitögat.

    SvaraRadera